2024-106-34
Vedoucí práce: Ing. Václav Šefl, Ph.D.
Konzultant: -
Elektrické automobily mají v mnoha ohledech jiné požadavky na provozní kapaliny oproti stávajícím. Jednou z nich je i chladící kapalina, u které je, v případě nehody, kritické zachovat její nízkou vodivost, aby bylo zabráněno možnému úrazu elektrickým proudem z baterií. Nově navrhovaná kapalina musí zachovávat dobré teplosměnné vlastnosti ale zároveň udržovat dostatečně nízkou korozivitu pro dlouhodobé použití.
Student charakterizuje chování základních konstrukčních kovů v prostředí nové kapaliny se sníženou vodivostí pomocí svitkové zkoušky, elektrochemických zkoušek a analýzy roztoků po expozici kovů. Na základě rešerše bude navržen inhibitor, který nepovede k zvýšení vodivosti nad vytyčenou mez a zároveň povede ke snížení korozivity kapaliny alespoň o 75 %.
Místo řešení: Ústav kovových materiálů a korozního inženýrství (106)